Netthandel blir stadig større og det dukker hele tiden opp nye nettbutikker. For å skille seg ut i den store mengden butikker og for å møte behovene til kundene, er det en god idé å starte en nettbutikk med en egen nisje. Kundene ønsker å finne akkurat det de er på jakt etter – med én gang. Det finnes ingen grenser for hva man kan selge på nettet, så her gjelder det bare å være oppfinnsom.

Her følger noen eksempler på gode nisjebutikker på nett.

  • shopiseng er en relativt ny nettbutikk som selger kjente merkevarer og interiørprodukter til soverommet, badet og garderoben. Det er ikke mange nettbutikker som selger nettopp dette, og de har et svært nisjepreget utvalg produkter. Målet med en slik nettbutikk er at slike produkter skal finnes på ett og samme sted, slik at man ikke behøver å besøke en rekke nettbutikker som selger noe interiørprodukter til soverommet, men for eksempel ikke til badet.
  • Proteinfabrikken er en nettbutikk som selger det man trenger til treningen, men med et sterkt fokus på kosttilskudd. De selger proteinpulver, aminosyrer og annet innen sportsernæring slik at man kun behøver å gå til Proteinfabrikken for å finne det man trenger for å optimalisere treningen sin. Det er helt klart en nisjebutikk som retter seg mot bestemte mennesker, og det er antakelig nettopp det som gjør at butikken har lykkes så godt som den har.